П рез 2024 г. общото възнаграждение на изпълнителния директор на Ford Джим Фарли е $24 861 866, спад от $26 470 033 през 2023 г. Не е ясно как човекът ще успее да преживе тази година, но нашите молитви са с него.
Съотношението на общата компенсация на главния изпълнителен директор към медианата на общата годишна компенсация на всички служители е 253 към 1, спад от 312 към 1 през 2023 г. и най-ниското съотношение от три години.
Средната годишна обща компенсация на всички служители на Ford, с изключение на главния изпълнителен директор, е $98 273 спрямо $84 829 година по-рано. Към 31 декември 2023 г. Ford има 182 698 служители, като 93 159, или около половината от тях, се намират в САЩ.
Ford е изплатил близо $71 млн. възнаграждения на своите топ пет мениджъра през 2024 г. Година по-рано петимата са си разделили $80 млн. Миналата година Ford промени начина, по който възнаграждава ръководителите, обвързвайки бонусите с годишното представяне, а не с дългосрочния фокус.
Спадът във възнаграждението се дължи на факта, че Фарли и колегите му не са успели да се справят с постигне целите за подобряване на качеството и целите за намаляване на разходите.
Другите топ шефове на трите големи от Детройт не са по-назад. Миналият месец стана ясно, че Stellantis е изплатил на бившия си вече изпълнителен директор Карлос Тавареш над $24 млн. Него вече наистина трябва да го ожалим, защото тази сума е с 37% по-малко от година по-рано, когато той е прибрал $39,5 млн. Това е било 350 пъти повече от средностатистическия работник през миналата година, който е заработил средно $68 609.
General Motors все още не е публикувал своите данни за възнаграждението на изпълнителния директор. През април 2024 г. GM съобщи, че нейният главен изпълнителен директор и председател Мери Бара трябва да се справя със спад на възнаграждението си с 4% през 2023 г. в сравнение с 2022 г. През 2023 г. Бара е прибрала GM $27 847 405.